Zkušenost z projektů realizovaných ve skladech ukazuje, že zatímco příjem a naskladnění zboží probíhá u všech zákazníků plus minus stejně (menší počet dokladů o velkém objemu), expedice se v jednotlivých firmách výrazně liší.
Během expedičních procesů vzniká obrovské množství dokladů s velmi odlišnými požadavky. Rozdíly jsou patrné už během vychystávání zboží, kdy záleží na průměrné velikosti dokladu a počtu položek, na organizačním uspořádání skladu, na použité manipulační technice, na oprávnění jednotlivých pracovníků. Existují i projekty vyžadující co nejjednodušší expedici, když je například potřeba operativně vyskladnit zboží přímo do vozidla nebo zrealizovat zrychlený osobní odběr, kdy skladník předává sortiment rovnou zákazníkovi. Ve většině skladů je ovšem expedice rozdělena do definovaných procesů, které na sebe přesně navazují.
Se specifiky expedice konkrétních skladů si kvadosí mySTOCK® WMS dokáže poradit. Rozlišuje totiž single picking, multi-picking, multi-order-picking a batch-picking s možností široké konfigurace a změn za běžného provozu.
mySTOCK® WMS ošetřuje tyto základní expediční procesy:
Vychystávání (Picking) > Svoz > Výstupní kontrola > Třídění a balení > Kompletace do zásilky > Nakládka do vozidla
Tím to samozřejmě nekončí, protože čas od času je potřeba vychystanou zásilku či dávku stornovat a opět zaskladnit, znovu vytisknout dopravní štítek nebo již naloženou zásilku z vozidla vyložit a podobně. A protože konkrétní požadavky našich zákazníků se liší, jejich specifické potřeby jsme standardizovali. Aktuálně podporujeme celkem 22 expedičních variant vykonatelných přímo na mobilních terminálech se čtečkou (PDA).
Nové procesní varianty i nadále vytváříme, ale s každým dalším projektem je jich potřeba méně a méně. Pochopitelně, ne se všemi zákazník pracuje – zpravidla volí jednu vychystávací variantu, nepovinně zařazuje svoz na kompletaci. Dále vybírá z variant pro třídění / balení / kompletaci (zde se požadavky zákazníků liší nejvíce) a nakonec uzavírá jednou verzí nakládky (nebo bez nakládky – není povinná). Ostatní „servisní“ procesy včetně osobního odběru jsou pak společné a kompatibilní se všemi možnými kombinacemi expedice.
Pokud vás zajímají dostupné varianty expedičních procesů, kontaktuje nás na emailu mystock@kvados.cz.