Od 1. února 2011 je ve společnosti Krnovské opravny a strojírny s.r.o. spuštěn ostrý provoz informačního systému VENTUS® – Ekonomika, který zastřešuje veškeré ekonomické procesy s agendami účetnictví, pokladny, banky, plánování, majetku, fakturace nebo platebního žurnálu. Generálním dodavatelem a integrátorem je společnost ITeuro, a.s., která paralelně spustila do ostrého provozu výrobní a logistické agendy na platformě produktu SyteLine 8 – nejnovější verzi od světového producenta Infor.
Pro efektivní manažerská rozhodnutí slouží nástroje MIS (Manažerský informační systém) a OMIS (Operativní manažerský informační systém). Na přání zákazníka byl manažerský informační systém MIS rozšířen o agendu plánování.
Projekt přináší společnosti Krnovské opravny a strojírny s.r.o. řadu výhod. Komplexní automatizované propojení ekonomických modulů VENTUS® a výrobního systému SyteLine umožňuje sledovat historii přenášených informací mezi oběma částmi. Převody dokladů probíhají průběžně a automaticky, k dispozici tak neustále jsou průběžné výsledky hospodaření, což napomůže lepšímu controllingu.
Nasazením integrovaného řešení dochází ve společnosti Krnovské opravny a strojírny s.r.o. ke snížení počtu používaných systémů a vytvoření jednotné platformy, která spravuje veškeré doklady, synchronizuje je, a to s návazností například na skladové hospodářství. Odstranila se řada duplicitních vkládání dat a eliminovalo se zpoždění v aktuálnosti evidovaných údajů v předešlém období. Řešení VENTUS® zároveň zavádí nové automatické procesy jako párování faktur přijatých s příjemkami, snížily se tak časové ztráty a zefektivnily procesy. Vysoká úroveň zabezpečení i pokročilé definice oprávnění umožňují rovněž práci z domu.