19. 5. 2021
Umělá inteligence patří i mezi maloobchodní regály

Umělá inteligence nachází využití i v maloobchodě. Jako součást CRM pomáhá obchodním zástupcům při kontrole sortimentu na prodejnách. Spojili jsme síly se společností ParallelDots, která patří mezi nejlepší výzkumné skupiny umělé inteligence na světě, a budeme ji exklusivně zastupovat na českém a slovenském trhu. Naše řešení myAVIS® CRM tak nabídne díky využívání AI až 99% přesnost vytěžování pořízených fotografií.

Integrované řešení umožní nahradit ruční práci obchodních zástupců a merchandiserů při kontrole sortimentu na prodejnách. Ti už nemusejí ručně pořizovat data o přítomnosti sortimentu na regálu nebo správném dodržení plánogramu. Data jsou díky snadnému pořízení fotky vytěženy pomocí umělé inteligence a zpracovány pro další použití. Tím se výrazně zkrátí doba nutná pro pořizování údajů na prodejně a tento ušetřený čas je možné využít pro další obchodní a marketingovou podporu produktu.

Základem této inovace je technologie umělé inteligence, která je postavena na algoritmech hlubokého učení, podobných jako při rozpoznávání obličeje na smartphonech. V tomto případě se jedná o detekci produktů v maloobchodních regálech. Na začátku procesu je pořízení kvalitních fotografií výrobků, kdy se díky strojovému učení umělá inteligence „naučí“ poznávat sortiment z různých úhlů. Pak následuje proces trénování neuronové sítě pro vytěžování dat z fotografií. Je nutné vyladit algoritmy tak, aby si uměly poradit například s odlesky, nejasným obrazem či snímáním ze špatného úhlu. Systém se neustále učí a po jeho vyladění se rozpoznávání produktů dostává až k 99% přesnosti. V rutinním provozu je potom systém schopen rychlé adaptace a novou položku sortimentu zaeviduje za 24 hodin.

Jedna fotografie pokryje všechny agendy

Implementací AI přímo do aplikace myAVIS® CRM získává uživatel výkonný nástroj pro svou práci, který jej jednak vede v provedení obchodní návštěvy od její přípravy až po reporting, ale také mu pomůže vyhodnocovat své měřené cíle a reagovat tak na změny. Díky kvalitně zpracovaným reportům vidí manažeři nejen pořízená data, ale také výstupy a mohou reagovat na správné plnění KPI. Pomocí umělé inteligence zvládnou vyhodnocovat definované KPI, které si mohou přizpůsobit na míru. To zahrnuje kontrolu sortimentu, přítomnost na regálu, podíl na regálu, dodržování plánogramu, kontrolu druhotného umístění (akčních stojanů), provedení promo akce či kontrolu umístění a čitelnost cenovek.

Tato technologie je v aplikaci myAVIS® CRM dostupná jako rozšiřující modul s názvem ShelfTRACK AI. Nově bude také k dispozici jako součást speciální edice myAVIS® Shelf AI pro klienty, kteří využívají sice menší rozsah funkcí v procesu práce obchodního zástupce, ale je pro ně důležitý právě monitoring prodejen a regálů pomocí unikátní technologie vytěžování fotografií.

Jak KVADOS, tak ParallelDots mají za sebou úspěšný pilotní projekt pro společnost TCHIBO Slovensko. Róbert Vágner, Sales Supervisor společnosti TCHIBO Slovensko ke spolupráci říká: „Mobilní aplikace myAVIS® CRM rozšířená o modul ShelfTRACK AI společnosti ParallelDots mě příjemně překvapila finálně dosaženou spolehlivostí vyhodnocovaných dat, což byla má úvodní obava při představování pilotního projektu. Museli jsme vyladit kvalitu pořizovaných fotografií a věnovat pozornost úvodnímu „naučení se“ našich výrobků rozpoznávací technologií, ale výsledek stojí za to. Jsem přesvědčený, že nasazení do rutinního provozu výrazně zvýší efektivitu práce našich obchodních zástupců. Focení zboží a následné automatické vyhodnocování obrázků ušetří našim obchodním zástupcům hodně času, který pak budou moct věnovat činnostem s větší přidanou hodnotou.“ V přípravě jsou již i další projekty u významných klientů.

O společnosti ParallelDots

Společnost patří mezi nejlepší výzkumné skupiny umělé inteligence na světě. Byla založena v USA, ale hlavní vývojové centrum má v Indii. Spolupracuje s podniky po celém světě a specializuje se konkrétně na Image Recognition (rozpoznávání obrazu). Jejich produkt ShelfWatch byl uveden na trh roku 2018 a pomáhá tak společnostem optimalizovat vystavení v prodejnách a maximalizovat prodej. Mezi klienty společnosti ParallelDots patří například špičky na trhu jako Unilever, Nestlé, GSK, Mondeléz, BAT a řada dalších.

 

WordPress Lightbox