Společnost KVADOS, a.s., spolu s partnerem ITeuro, a.s., uspěla ve výběrovém řízení na dodávku komplexního informačního systému pro Krnovské opravny a strojírny s.r.o. Pomocí produktu VENTUS budou zajišťovány ekonomické procesy. Mezi implementované agendy patří účetnictví, pokladna, banka, plánování, majetek, fakturace nebo platební žurnál. Pro efektivní manažerská rozhodnutí poslouží nástroje MIS (Manažerský informační systém) a OMIS (Operativní manažerský informační systém).
Projekt přinese pro Krnovské opravny a strojírny s.r.o. řadu výhod. Díky komplexnímu interface s výrobním systémem SyteLine a střední databázi bude možné kompletně sledovat historii přenášených informací mezi oběma řešeními. Převody dokladů budou nově probíhat průběžně a automaticky, což zpřístupní dílčí výsledky hospodaření a zajistí jeho lepší controlling.
Mezi další přínosy patří zejména snížení počtu používaných systémů a vytvoření jednotné platformy, která bude spravovat veškeré doklady, automaticky je synchronizovat, a to i s návazností například na skladové hospodářství. VENTUS zároveň zavádí nové automatické procesy jako párování faktur přijatých s příjemkami, které se dosud musely provádět manuálně a složitě.
Díky tomu lze přesunout jádro práce uživatelů od mechanického pořizování dokladů ke kontrolní činnosti, sníží se časové ztráty a zefektivní procesy. Počítá se i s možností práce z domu dané vysokou úrovní zabezpečení a pokročilými definicemi oprávnění. Do rutinního provozu přejde projekt v únoru 2011.